Prof. Khoo Kay Kim said...

"The university today does not teach people how to think. The students come to university to make money. I always said to my students if you want to be rich don't come to university. The rich Chinese are mostly uneducated. To be rich you are not obliged to be highly educated. You can just pick one spot in KL and start selling Nasi Lemak and trust me your earning will be higher than university's Professor. People come to university in order to be a complete human being, not about making money. When I correct SPM history papers most of the time I will be correcting my own answer schemes. Our education system does not produce human but robots."- Prof Khoo Kay Kim

Selasa, November 24, 2009

Jangan Kau Jadi Fitnah Untuk Diriku di Akhirat Kelak


"Tok" . Ku menyekeh dia
Ku berkata...
Kau jangan harap aku manjakan kau...
kau jangan harap aku akan mandikan kau
kau jangan harap aku akan belaikan kau
Mungkin satu hari nanti kau akan berkata kepadaku di AlMizan
Lelaki ini cukup celaka. gunakan aku untuk maksiat...
Gunakan aku untuk ke tempat lagha...
Hukum dia Wahai Empunya Keadilan..Jangan Biarkan dia terlepas lagi...
Lalu aku akan dihukum dengan sebenar-benar dan sekeras-keras hukum...
Lalu si Penjaga Neraka yang bengis akan mengheretku ke dalam lembah yang sungguh
memualkan, menyiksakan dan kematian itu dirasakan lebih nikmat dari berada di dalamnya
hatta sedetik masa dunia...

Aku tak manjakan kau lagi..
cukuplah kau cuma aku suapkan dengan makananmu...
supaya kau terus hidup..jangan harap kaki mu akan ku perhiaskan untuk menyerikan pandangan
jangan kau harap aku akan membelaimu selembut kain baldu
jangan kau harap aku akan biarkan kau melalui jalan berkarpet merah ...
akan ku biarkan kerikil -kerikil, duri-duri dan batu-batuan menerjah kakimu
Akan aku biarkan mu kesakitan , pudar kulitmu disiram hangatnya matahari,

Akan ku jadikan kau perkakas yang hanya akan diperah keringatnya,
Jangan ingat aku zalim, bahkan aku takut suatu ketika nanti kau akan menzalimi ku.
menjadi saksi untuk menyeretku ke dalam ke tempat yang tiada istilah nikmat...
tempat di mana kenikmatannya hanyalah dapat menghirup nanah dan meneguk lautan peluh yang memualkan ....
Wahai Lagenda 110 DBF 3691.....
Jangan sesekali kau ingin bermanja dari ku lagi.....

Cukuplah..cukuplah...
Biarlah dirimu tak terbasuh..biarlah diriku dipandang pengotor dan tak kemas..
Biar masa yang ada ku habiskan untuk ilmu, untuk meeting dan program...
Tiada masa untukmu...
Aku mahu jadikan kau teman ....bukan sebagai tuan ....
yang perlu digilap dan dimanja selalu..
Mungkin hayatmu tak lama...
Dan mungkin jua hayatku...

Sekilas luahan dari Kulim Kedah

Tiada ulasan: